Hur ska jag överleva nyårsdagen?

Känner redan att bloggandet kommer blir bättre under nästa år; två inlägg på samma dag!

Anledningen är att jag glömde nämna en ytterst viktig sak i mitt förra inlägg. Min tv har idag tyst och stilla somnat in efter lång och trogen tjänst, vilket förvisso är lite trist eftersom jag har varit med om betydligt mer spektakulära hädanfärder när det gäller elektroniska manicker.

De stora frågorna nu är:
* Hur ska jag överleva nyårsdagen?
* Ska jag köpa en ny tv?
* Ska jag kolla om pappa har kvar servicemanualen till tv’n och se om vi med gemensamma krafter kan återuppliva den likt Dr.Frankenstein?

Jag tror jag har en rätt bra idé om var felet ligger eftersom den drar igång men inte visar någon bild trots att skärmen verkar tändas då, frågan är om det är värt att försöka laga en tv som är nånstans runt 20 år gammal… Förutom för att det kan vara lite småskoj. Beror ju lite på ifall servicemanualen finns kvar också; är ingen höjdare att ge sig på såna projekt utan scheman och komponentlistor.

Men man kanske skulle investera en del av sitt studiebidrag i en ny fin tv… kanske…
Fast hur ska jag överleva nyårsdagen utan Ivanhoe på tv!?!

Kommentera

