I don’t even

Och nu föll den där sista delen av allt fint lull-lull när det gäller FRA-lagen av, jag är inte förvånad det minsta och jag pallar inte bry mig mer än att konstatera att Rosenbad till största delen består av ryggradslösa amöbor som glatt monterar ner det de säger sig skydda.
Tack så jävla mycket men jag klarar mig utmärkt utan massövervakning och annat.

Att FRA fått kritik från SIUN och Datainspektionen är känt, att flera av remissinstanserna ställde sig kritiska till förslaget om att även SÄPO och Rikskrim skulle få tillgång vet vi också.

Men det ligger väl i linje med regeringens politik, 69 ändringar i offentlighets- och sekretesslagen de senaste tre åren som minskat insynen talar enligt mig sitt tydliga språk.

Jag kan inte hjälpa det men jag har svårt att inte vilja kalla 272 ledamöter för landsförrädare just nu…
Hoppas att vissa personer som förra vändan röstade ja ”mot sin vilja” känner sig nöjda nu.

Kommentera

