Lite mat och lite stekpannefäktning

Kanske skulle ta mig i kragen och faktiskt börja blogga lite mer igen…
Projektet rullar på, vi har leverans nästa vecka och ska jag vara helt ärlig är jag inte helt säker på om vi kommer lyckas få ihop grejerna tills dess. Är flera faktorer som samverkar där en är att en av gruppmedlemmarna verkade vakna upp först förra veckan och inse vad det är han egentligen ska göra. En annan faktor är att den delen av koden jag och en till jobbar med gick sönder totalt igår genom att först inte funka alls för att sedan funka extremt långsamt.
Riktigt vad som har hänt är vi inte säkra på (mest för att vår Git-disciplin är ganska bristande vilket har gett en del automergade branches och många commits med ändringar i flera filer), men vi är ganska säkra på att lite optimeringar tog sönder jämförelseoperatorerna i en del av koden.
Blir att ta nya tag imorgon och på måndag för att försöka laga det.
Som titeln antyder så var jag ganska sugen på att under förra veckan ge folk en high five… i ansiktet… med en stekpanna…

Sen har jag förstått att det är en bra sak att blogga om vad man äter så jag tänkte att jag kunde dela med mig av receptet till såsen som står och puttrar på spisen just nu.
Lite svamp (jag har champinjoner i just nu, men blandad svamp funkar)
En halv lök
2-3dl vitt vin
2-3dl grädde
Några (5-10) grönpepparkorn
1/2 köttbuljongtärning
Svartpeppar
Soja

Hacka lök och svamp och fräs i en gryta, när löken och svampen fått fin färg häll på vinet, grädden och smula ned buljongtärningen.
Låt koka upp och stäng av/sänk värmen på plattan så det bara sjuder.
Häll i några stänk soja, krossa grönpepparkornen och svartpepparn och häll i.
Låt sjuda lagom länge.

Kommentera

