Det händer lite för mycket nu

Ok, jag är jäkligt dålig på att blogga numera det är bara att inse det…

Hursomhelst så är det alldeles för mycket som ska göras för min del just nu och under de närmsta veckorna; en valslutspurt som ska koordineras, med vallokaler och så vidare, en lägenhet som ska packas ned och studier som ska skötas…
Och till detta kan man lägga en massa dötid som tillbringas på tåg och bussar eftersom jag pendlar mellan skolan, farsans hus och min lägenhet just nu. Vilket i sig innebär att jag med jämna mellanrum är en smula AFK även om jag har en lånedator hos farsan.

Ändå så verkar saker flyta på ganska bra, täckningen av förtidslokalerna är i alla fall hyfsad (den är bättre än vad lokalbokningen visar eftersom en del har täckning även om personen inte satt upp sig) och det har inte vart några större problem so far som inte har kunnat lösas eller kommer att lösas… Större delen av bokhyllan i lägenheten är nedpackad och jag ska sätta mig och göra något som går emot min natur; rensa och slänga saker.

Är lite bitter över att jag anser mig själv vara otillräckligt frisk för att vara med på helgens ettning, men det är smällar man får ta.

Ha det gott därute
Martin a.k.a. Otyg a.k.a. WackoStarsky

Feta fransyskor som svettas om fötterna
de trampar druvor
som sedan ska jäsas till vin
transpirationen viktig är
ty den ger fin boquet
vårtor och svampar följer med
men vad gör väl det?

För vi vill ha vin, vill ha vin
vill ha mera vin
även om följderna blir
att vi får lida pin

Flaskan och glaset gått i sin
Hit med vin, mera vin
Tror ni att vi är fyllesvin?
JA FAST STÖRRE!

Kommentera

