Jag gillar verkligen hiphop, mtv och radiomusik, vad hände?

Nu är bollen i rullning, Lillebror står för rubriken.

Rubriken är rätt lurig att skriva efter då jag inte har sett på MTV på flera år (ZTV händer ibland att jag zappar förbi, men det är sällan) och radiomusik är ganska knivigt att definiera.
Just nu lyssnar jag t.ex. på radio och de spelar musik, men jag har en känsla av att Lillebror syftade på musik som spelas av de ”bredare” musikkanalerna såsom Nrj och Rix FM.

Hursomhaver, i min värld finns det två sorters musik; bra och dålig.
Det finns bra hiphop, enligt mig, men majoriteten av all hiphop jag har lyssnat på har inte varit bra. Det finns bra radiomusik, men i dagsläget är musiken som spelas på radion generellt sett slätstruken och då tappar jag intresset. Detsamma kan väl sägas om det som spelas på musik-tv (som sagt; jag har inte sett på MTV på flera år).

Så vad hände egentligen?
Rent generellt sett kan jag nog säga att jag anser att det mesta som spelas på radion eller i musiktv-kanalerna klassas som skit. Antagligen hänger det ihop med att min syn på vad som gör en låt bra inte delas av de som bestämmer vilka låtar som ska spelas.

Och vad gäller hiphopen; jag gillar inte hiphop (även om Daniel vill att jag ska göra det) generellt sett eftersom jag tycker att det är en rätt trist musikstil rent tekniskt. Dock finns undantag som bekräftar regeln som alltid annars…

Eftersom rubriken kommer från Daniel så känner jag mig tvungen att länka till hans berättelse om vårt första möte.
Mitt minne av händelsen är inte riktigt som Daniels bild, t.ex. så vill jag minnas att den lilla flickan var ute för första gången på sju år i skydd av mörkret och jag vill även minnas att jag sprang över hela campingen med kilten fladdrande och vrålade ”There can be only one!” innan jag kastade ”the beercan of doom”. ;)
…eller så var det så att den lilla flickan var en tjej i 20-års åldern, att jag inte siktade på henne utan på skräphögen men missbedömde avståndet, och att ölburken inte alls träffade henne utan slog ned bakom…

Eller så är Lillebrors bild av händelsen helt sann ;)

5 svar to “Jag gillar verkligen hiphop, mtv och radiomusik, vad hände?”

  1. Hit me… « Ett Otygs funderingar och betraktelser Says:

    […] från denna postningen Jag gillade hur den nazistiska genetikern fungerade i teorin, men… Jag gillar verkligen hiphop, mtv och radiomusik, vad hände? 56.524687 […]

  2. Daniel Says:

    HA! Svammel of the finest kind ;)

  3. Martin a.k.a. NPC]Otyg Says:

    Visst var det? ;)

  4. Daniel Says:

    new tpoic for ya: What happens in Tingsryd, stays in Tingsryd! ;)

Kommentera

