Mörkt förflutet

Via opassande fick jag ögonen på att man tydligen ska skämmas om man har ett förflutet som lajvare. I alla fall så räknas det som ”ett mörkt förflutet”.
Det är tillochmed så mörkt att ens ha kontakter med lajvare att det räcker med att man ”jobbar” med lajv utan att spela en roll…

Nu känns det lite som att Aftonbladet Klick-artikeln är skriven med glimten i ögat (eller så är det bara jag som har de glasögonen på mig just nu), men det var inte så hemskt längesedan som man sågs som anarkist-elitist-fascist-kommunist-satanist-terrorist, allmänt skum och störd om man råkade andas att man lajvade eller spelade rollspel.
Jag hoppas i alla fall att artikeln är skriven med glimten i ögat, mest för att jag som rollspelare och fd. lajvare har börjat tröttna på att behöva försvara min hobby när andra slipper göra det…

Det enda riktigt våldsamma och användbara rollspel har lärt mig under min tid som spelare och spelledare är att kasta fyrasidiga tärningar på folk som är irriterande ;)

2 svar to “Mörkt förflutet”

  1. Moppa Says:

    Agreed!

    Och jag har en D20a som väger en del och som är betydligt större än en golfboll :D

  2. Martin a.k.a. NPC]Otyg Says:

    Mouhahahaha, sweet :D

    Såg för några år sedan tärningar i stål som jag var sjukt sugen på att köpa enbart för att de var snygga. Det föll på att jag tillslut insåg att de var för dyra :)

Kommentera

