Första funderingarna kring spotify

Fick en invite till Spotify idag från en fd. klasskamrat så nu kan även jag använda Spotify (tack Lisa :D).
Hursomhelst så har jag börjat bekanta mig med Spotify nu och än så länge fungerar det bra för min del.

Det enda jag finner en smula irriterande är att jag inte kan lägga till lokala filer i playlisten. All musik finns inte på Spotify, som de flesta har märkt, och det vore trevligt med en funktion som lät mig skapa en spellista som dels innehöll musik från Spotify och dels musik som jag har lokalt (som inte finns på Spotify).
Som det är nu får jag göra ett val mellan att lyssna på musik från spotify eller lyssna på musik som jag hade sedan tidigare (om den inte finns på Spotify).

Jag gillar tanken med Spotify av flera anledningar, och programmet funkar hittills bra för min del. Det enda jag saknar är som sagt funktionen att lägga till lokala filer i playlisten… Och stöd för Linux utan att behöva använda Wine…

Kommentera

