Dagens vad-hände-nu-då?

Nu såhär i sommartider så brukar jag få problem med att min gamla dator går varm, vilket får till följd att den antingen hänger sig eller stänger av sig och det blir lite irriterande i längden.

För att råda bot på detta så beslutade jag mig för att klocka ner den en skvätt tidigare idag (kan tillägga att den inte var överklockad tidigare) för att på såvis kyla processorn något.

Det spännande i kråksången är att HDD-lysdioden nu lyser konstant även om diskarna är overksamma. Jag gjorde en snabbsökning på problemet och hittade att det är några som haft det, men det verkar inte finnas någon direkt lösning på det mer än att koppla ur LED’en. Eller rättare sagt, det fanns några lösningar men ingen som kändes logisk för min del. Det som gör mig nyfiken är dock varför den lyser konstant av att jag bara ställde ner processorhastigheten.

Sitter även och funderar på om det är dags att installera om på den bärbara, fast det tar emot lite eftersom ominstallationer tar tid.

Sitter även och funderar på ett eventuellt Kult-äventyr, tänkte bolla lite med några andra personer och se om idén kan utvecklas.

Kommentera

