Jag litar inte på Centern

Center kommer igen på bred front som beskyddare av den personliga integriteten och uttalar sig om att fildelningsjakten har drivits för långt och att det är dags att reformera upphovsrätten.

Detta låter bra i mina öron, men tyvärr så litar jag inte på Centerpartiet i dessa frågorna alls. Jag ser fortfarande valrörelsen 2006 som ett svek från alliansens sida där man tog billiga poänger på fildelning och personlig integritet (ett av centerns vallöften), och vad fick vi som röstade på de blåa som tack?

En trasig massavlyssningslag och en lag som ger privata aktörer rätten att leka polis.

Vi vill återupprätta det höga förtroende som vi fick i valet 2006 i frågor som rör människors frihet och integritet.

Precis, jag kunde inte sagt det där bättre själv. Centern fick ett högt förtroende för integritetsfrågorna 2006, vad gjorde man med det förtroendet?
Jag vet vad jag vill skriva att man gjorde med förtroendet, men det kan vara barn som läser detta så jag låter bli…

Och just pågrund av 2006 års valrörelse kommer jag anse att Centerns utspel bara är ännu ett försök att ragga röster som man sen kan skita i.
Det finns ett parti som inte kommer kompromissa om dessa frågorna, vilket Centerpartiet har gjort och kommer att göra, nämligen Piratpartiet.

Intressant

Ett svar to “Jag litar inte på Centern”

  1. Svamp Says:

    Centern är ett skämt. Dom lovade vackert 2006 för att sen köra över det med ångvält. Allt för att sitta och sleva i maktens köttgrytor. Noll integritet.

Kommentera

