EU-valet och Piratpartiet

Det verkar som att EU-parlamentsvalet inte är något som får Svenska folket att gå man ur huse, endast 48% säger att de kommer besöka valbåsen. Att det dessutom verkar som att endast en tredjedel vet om att det är val tyder på att något har gått snett eller så tyder även det på ointresse.

Jag har skrivit detta förut och jag har sagt det förut; majoriteten av medlemmarna i Piratpartiet ingår i den gruppen där röstskolkandet är som störst oavsett vilket val det gäller. Om vi ska ha en chans att nypa åt oss platser i EU-parlamentet eller i riksdagen så måste vi få våra röstberättigade medlemmar och sympatisörer att lyfta arslena från sofflocket och gå och rösta.

Å andra sidan kan det svala intresset för just EU-valet vara en fördel för oss, förutsatt att våra medlemmar och sympatisörer går och röstar. Så till alla er som vill se några piratpartister nere i Bryssel säger jag bara att det inte funkar att anta att tillräckligt många andra lägger sin röst. Ni måste själva gå utanför dörren och lägga er röst.

(intressant)

2 svar to “EU-valet och Piratpartiet”

  1. Frej Berggren Says:

    Ville mest säga att jag finner stor glädje av att läsa din blogg. Samt att jag antagligen kommer att lägga min nästa röst på PP.

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Kul att någon jag känner kommenterar det jag skriver i positiva ordalag :)

Kommentera

