Mindre trafik inte oväntat.

Tydligen så halverades nästan trafikflödet hos Netnod när klockan slog över till 1/4.

Jag tänker inte påstå att jag är förvånad, eftersom jag inte är det. Ska jag vara helt ärlig så gjorde jag i höstas en förutsägelse om att detta skulle ske och att droppet skulle vara i någon vecka eller så för att sedan återgå till i princip samma nivåer som tidigare. Om jag skrev om det i ett blogginlägg, nån kommentar någon annanstans eller sa det till någon afk minns jag inte, jag vet bara att jag har siat om det tidigare.

Man kan göra ett antagande om att detta bara är en övergångsperiod tills folk har bytt system mot Oneswarm eller fixat någon av alla anonymitetstjänster som finns därute. Vore intressant att se Netnods siffor i slutet av månaden och se om min förutsägelse stämmer även då…

En annan som inte heller är förvånad är Karl Sigfrid som kommenterar det hela med att det såg ut likadant i Finland. Och Finland är ju omtyckt som exempel när det gäller Ipred.

And now to something totaly diffrent; gjorde ett utskick till ”mina” pirater om att det är dags att sätta fart om vi ska få något gjort under valrörelsen till EU-parlamentet. Det är en liten kommun sett till antalet invånare, men en stor till ytan så jag behöver alla händer jag kan få just nu. Får se om jag får några svar på mejlet, annars får jag göra ett utskick till innan jag går över till telefonen…

Intressant

2 svar to “Mindre trafik inte oväntat.”

  1. Tor Says:

    Sedan när är en nedgång med 30% en halvering?

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Åtgärdat. Glömde ett ”nästan” när jag skrev.

Kommentera

