En kort kommentar

Före detta vicepresidenten Dick Cheney menar att Obama gör USA mer sårbart för terrorattacker.

Och när det kommer till Bushadministrationens åtgärder i kriget mot terrorismen säger han följande:

”Jag tycker att det var en framgångssaga. Det genomfördes legalt och i samklang med konstitutionen och dess principer, säger Cheney.”

Att kriget mot terrorismen är en framgångssaga är det nog få som håller med Cheney om. Hur stort är antalet terrorattacker mot USA efter 11/9 respektive före?

Jag har inte orkat lägga ned någon större energi på att hitta historiska terrorattacker mot USA men min gissning är att Bushadmninstrationens krig inte har hindrat några nya stora attacker mot USA därför att några sådana inte har varit pågång.
Och för att vara helt ärlig så skriver jag det jag skrivit förr, ytterligare attacker är meningslösa eftersom terroristernas mål har nåtts; folk är rädda för nya attacker, staten monterar ner demokratin för att skydda och lägger enorma summor på ett krig man inte kan vinna.

2 svar to “En kort kommentar”

  1. Michael Gajditza Says:

    Jag beklagar att din kommentar är så förbannat sann!!

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Jo.Sen är det ju lite si och så med hur man ser på ”terrorattacker mot USA”, men antalet I USA är försvinnande få. WTF bombades -93, och nästa stora var 9/11, men på det hela taget så tror jag antalet ligger på samma nivå före som efter 9/11.

Kommentera

