En ny utmaning

Blev återingen utmanad, denna gången av Calandrella, att sammanställa en lista över de för mig tolv viktigaste låtarna. Märk väl att detta är de mest betydelsefulla och inte de bästa låtarna i mitt liv (fast de ligger på min topp-50 i alla fall).

1. ELO – Rockaria
2. Asta Kask – Välkommen Hem
3. Loke – Sången som jag hatar
4. Led Zeppelin – Stairway to heaven
5. Dimmu Borgir – Master of disharmony
6. Helloween – Keeper of the seven keys part II
7. Metallica – The Unforgiven
8. Flogging Molly – If I ever leave this world alive
9. KSMB – 6Noll2
10. Johan Johansson – Världens Bästa Dåliga Exempel
11. Judas Priest – Ram it down
12. Black Sabbath – Paranoid (Denna är i sjukt stark konkurrens med Allan Edwall – Familjeporträtt)

Vilka ska jag hitta på att skicka denna utmaningen vidare till tro?
Det får bli Likt ljudet av brinnande sammet, Sjung mitt hjärta, PiratJanne och Svensk Myndighetskontroll (bara för att jag är nyfiken :D).
Frågan är alltså, vilka tolv låtar har betytt mest för er?

(Denna intressanta utmaning kom ursprungligen från Mymlan.)

6 svar to “En ny utmaning”

  1. - Says:

    Jag antar din utmaning med glädje!

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Wohoo \o/

  3. calandrella Says:

    Roligt att du antog utmaningen!

  4. Michael Gajditza Says:

    Vem kan motstå en utmaning?Inte jag i alla fall! Så den kastade handsken är upplockad!

  5. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    @Calandrella: Utmaningar som jag ser antar jag. :)@Michael Gajditza: Woho :D

  6. Michael Gajditza Says:

    Så där ja, listan klar på bloggen. Tur att man inte är tvungen att skriva betydelsen av respektive låt…..*S*

Kommentera

