Första kommentarerna om Oneswarm

Har nu suttit större delen av dagen och härjat med Oneswarm tillsammans med en nätpolare och de första reaktionerna på det hela är att det märks att det är en tidig version…

Helt stabilt känns inte programmet och dokumentation är något av en bristvara tyvärr.

Vidare så har jag inte fått riktigt klart för mig hur själva delningen funkar, just nu så delar jag bara ut till mina vänner och det jag funderar på är om mina vänners-vänner kan hitta fram till mina filer eller om man bara kan söka bland vänner respektive publika filer…

Vidare så funderar jag på om det man lägger upp som public fungerar precis som om man lägger upp en torrent på TPB eller om ip-skyddet fortfarande är aktivt.

Känner verkligen att jag ska läsa på om detta och försöka begripa mig på de olika nivåerna lite mer innan jag kommer med ett utlåtande.

Det som är mest påfrestande är dock att programmet är relativt buggigt och att dokumentationen inte täcker allt jag vill veta (eller, sannolikt gör den det, men jag hittar det inte).

Intressant

Uppdatering: Det verkar som att Oneswarm är intressant för både Riksarkivet, Rikspolisstyrelsen och Skatteverket…

3 svar to “Första kommentarerna om Oneswarm”

  1. Blogtester Says:

    Kom ihåg att det finns ett forum, där även svenska trådar finnshttp://forum.oneswarm.org/Förmodar att du testat Oneswarm i webbläsaren. Tänk dock på att det även finns ett ”classic” grännsnitt, vilket åtminstone jag hittar på Linuxversionen.Den lilla användning jag gjort har inte uppvisat någon buggighet.

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    ClassicUI’t finns till Windows-versionen också, kruxet är att vissa saker verkar man bara kunna göra i webbläsaren och andra verkar bara kunna göras i Classic. Forumet var jag inne på ett par vändor, tog en stund innan jag hittade sökfunktionen vilket jag irriterade mig på :)Och buggarna som jag märkte mest var att cpu’n gick på högvarv till synes utan anledning (naturligtvis gick den på högvarv under hashning, men den gick upp utan anledning vissa perioder).Men som sagt, version 0.5 (eller nåt sånt) ska inte vara perfekt ;)

  3. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    ”ClassicUI’t finns till Windows-versionen också, kruxet är att vissa saker verkar man bara kunna göra i webbläsaren och andra verkar bara kunna göras i Classic.”Felformulering av mig, det är jobbigare att göra det i ClassicUI’t

Kommentera

