Vart tog jag vägen?

Fick en kommentar på mitt föregående inlägg som gjorde mig väldigt glad, det var från Michael Gajditza och han frågade vart jag hade tagit vägen och ifall jag var debatt-trött.

Debatt-trött vet jag inte om jag har blivit, det är nog mera så att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera mina tankar just nu och jag har inte riktigt koll på vad jag ska skriva om.
Jag hade tankar på att bemöta DN’s ledare och deras artikel, men samtidigt så kände jag att det var ganska meningslöst för min del. För det första så är det en hel drös andra som gjort det, för det andra så känner jag lite att de som köpte DN’s artikel och ledare bara får vatten på sin kvarn om man dementerar det (konspirationsteorier bygger på att de som ingår i konspirationen aktivt förnekar allt som pekar på konspirationen, om ni som läser detta förstår vad jag menar).

Sedan har jag ett skolarbete som ska skrivas, vilket förvisso är ganska roligt men jag vete fasen om min lärare kommer godkänna det.

Helgen var ganska off för min del då jag hade en vän på besök, fast han följde med till Växjö för att dela ut Ung Pirat-flygblad. Nu blev det dock inga flygblad utdelade eftersom vi inte hade några, så det blev en trevlig piratfika istället där det mesta mellan himmel och jord avhandlades. Bland annat så föddes idén om Anonyma Fildelare, vilket senare blev Stolta Fildelare (förkortningarna gör det hela ännu roligare). Och jag kan ju meddela att man väcker viss uppmärksamhet med en Jolly Roger-flagga modell större.

Idag så har jag påbörjat ombyggnaden av min serverburk genom att slita ut samtliga hårddiskar ur den. Nästa steg är att stoppa in tre nya hårddiskar och bygga en Raid5-array och istället för Linux så blir det FreeNAS. Sen ska jag försöka få till ett vettigt backup-script på mina ”arbetsdatorer”.

Jag har även, tack vare Ipred, börjat kika lite på Oneswarm och jag kommer sannolikt återkomma med en analys av detta. Har lite dokumentation att plöja igenom först och lite tankar att formulera.

Som avslutning ger jag er denna lilla bild som skapades i lördags efter ett försvarligt antal öl och låten Patrasha med piratölen av The Beerklunkers. Överskriften är medvetet dubbeltydig och definitivt en ordvits. Enjoy!

Så, nu vet ni att jag fortfarande lever. Och debatt-trött är jag inte ännu, jag funderar bara på vad jag ska skriva samtidigt som jag gör annat ;)

(ointressant)

2 svar to “Vart tog jag vägen?”

  1. HDR-fotografen Says:

    OneSwarm är något alla ska skaffa sig. Ju fler vi blir, desto snabbare lär hastigheten bli. Jag tycker redan nu om det.

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Mjo, jag trivs bra med det so far. Och hastigheten bör öka med antalet noder som du säger.Men som sagt, jag lär återkomma om Onesvarm när jag läst in mig på hur det funkar :)

Kommentera

