Är kablarna klippta tro?

Mycket underligt må jag säga. Skulle fixa mitt IP-tables script och eftersom jag är en lat människa (och dessutom ville ha ihop det snabbt för senare finlir) så tänkte jag använda Easy Firewall Generator, kom in på sidan, gjorde inställningarna och den pingade ut efter en lång stund. Funderade inte så mycket mer på det eftersom sådant händer ibland.

Tänkte sedan kolla upp en sak på Sourceforge, samma sak där; Time-out. Gick vidare till FSF, ännu en time-out. Ett nytt hopp till Secguru, gissa vad jag får slängt i ansiktet. Samma sak med Bash.

Efter några traceroute mot siterna jag är intresserad av verkar det som att problemen är med sladdarna över pölen, en del ger time-out i Storbritannien och några ger time-out i Amerika. Hursomhelst ganska irriterande.

Dock så verkar vissa kablar vara opåverkade eftersom vissa sidor kan nås, så det är väl bara att vänta på att routrarna ska göra sitt jobb och hitta nya vägar eller att problemen ska fixas av tekniket, vilket som nu kommer först.

Dags för MacGyver, som uppfanns innan internet.

Intressant

Kommentera

