Ett steg närmre Ipred

Majoriteten har fullt upp med att följa rättegången mot TPB, jag har fullt upp med att vara sjuk och ändå försöka få skolarbete gjort. Förvisso så har jag sömnpillret igång i bakgrunden och håller ett öga på live-bloggarna.

Hursomhelst så såg jag att näringsutskottet har gett grönt ljus för Ipred. Omröstningen beräknas ske på onsdagen den 25 februari och min spontana tanke är att vi kommer se FRA-omröstningen i repris där de i alliansen som är emot kvittas ut, avstår eller trycker på ja-knappen för att ”han-som-bestämmer” har sagt det.

Kära allians-ledamöter, och speciellt ni som tillhör moderaterna, minns ni vad Reinfeldt sa innan valet 2006? Jag hoppas verkligen att ni tänker på det när ni ska rösta i denna frågan…

De enda som verkar komma rösta emot Ipred är i dagsläget vänsterpartiet och miljöpartiet, socialdemokraterna har synpunkter på det men jag skulle förvånas om de röstar nej.

Andra som skriver är Scaber Nestor, Frihet Fildelning & Feminism och Hax.

(intressant)

Nu ska jag försöka fåtag på en studievägledare och fråga vad hon sysslar med egentligen, och får jag inte tag på henne så får jag ringa CSN och fråga om de kan betala ut de pengarna som jag är berättigad till enligt de felaktigt låga uppgifterna som skolan rapporterade att jag skulle läsa i vår. ARGH!
Även studenter måste äta och ha tak över huvudet!

Kommentera

