Kvällens höjdare

Kom in efter ett hektiskt snöbollskrig med grannen, kände att jag var hungrig och frusen. Vad är då bättre än en dygnsförpackning från det gröna livet?
Ptja, en hel massa egentligen. Men det är varmt och ätbart och det går snabbt…

Hursomhelst så öppnar jag förpackningen och tömmer ut allt för att komma åt påsen med frystorkat, då får jag syn på en liten rund burk som får mig att gapskratta i trettio minuter. Den lilla burken fick mig att minnas en särskilt sjuk episod på Revingehed och jag mindes hur många diskussioner vi hade om burken ifråga.


Jag säger som jag sa innan idag ”Norrmännen de kan” :)
Vad tänker man på när man sätter den bilden på en burk leverpastej?
Är det ungens lever som är i burken, och varför ser han då så lycklig ut?
Episoden jag mindes särskilt var när vår förare kom fram till att det var pojkens lever och därför startade en insamling av burkarna så att pojken kunde få tillbaka den.

Och nu är det inte bara jag som tycker denna bilden är rolig, två personer till skrattade åt den… Fast… en av dem räknas inte eftersom han åkte i samma vagn som jag och därför också har en speciell relation till denna bilden.

(totalt ointressant)

Ett svar to “Kvällens höjdare”

  1. Anna Says:

    Hahaha, jisses :D

Kommentera

