Jag tycker om att ge feedback

Jag har haft Robert Jonsson, författaren till rollspelet In the Dark vilket numera går under namnet Bortom, i min icq-kontaktlista sedan tidernas begynnelse (känns det som i alla fall). I höstas frågade han mig om jag kunde tänka mig att spelleda Bortom på årets GothCon, och jag har väl inte riktigt bestämt mig än om jag ska vara helt ärlig.

Hursomhelst så har vi suttit några kvällar över ICQ och snackat om vissa saker som kommer finnas med i GothCon-äventyret, jag har läst det Robert skrivit och kommit med synpunkter på det (tror det hela började med vad en läkare kan tänkas göra i vissa situationer).
Denna typen av ”grupparbeten” tycker jag om, där man ställer en fråga till någon som man tror kan svara på den och sedan sitter och bollar fram och tillbaka. Sedan fick ju mitt ego en välbehövlig knuff, det kan jag erkänna.

Liknande saker har hänt tidigare fast åt andra sidan då jag har haft äventyrsidéer, eller frön, som jag inte har kunnat jobba vidare med på grund av fantasibrist. Lite bollande med Robert och det brukar lösa sig.

Hela historien om hur det kom sig att jag och Robert började prata är ganska rolig, men jag nöjer mig att konstatera att den där cykel-frågan kommer nog alltid att finnas i både mitt och hans minne.

Bortom-sidan
Intressant

Kommentera

