Jag bojkottar också

Michael (Svensk Myndighetskontroll) uppmanar oss att bojkotta upphovsrättsindustrin under tre veckor från och med 9:e februari.

Förvisso så är jag inte direkt någon storkonsument vare sig av filmer, musik eller datorspel just nu, men då jag är en person som ofta tänker att det är tanken som räknas så väljer jag att stödja det hela.

Det som bojkotten innebär är (från Calandrella):
* Inga inköp av CD-skivor.
* Inga inköp av filmer.
* Inga inköp av datorspel.
* Inga biografbesök.
* Inget hyrande av filmer.

Jag väljer dock att dra det hela ett steg till (möjligt att någon annan redan tagit upp detta) och väljer att under denna perioden inte heller ladda ned någonting. Detta gör jag för att inte på något sätt bidra till att de som driver tesen att nedladdning innebär förlorade köp vatten på sina kvarnar.

Övriga som har hoppat på tåget är:
Scaber Nestor (skapade dessutom ett FB-event)
Jens Odvall
Farmor Gun
Sidvind
Olof
Mary
Argast Nu
Henrik Alexandersson
Anna Troberg
Scratches and dust

(intressant)

PS. I ett tidigare inlägg publicerade jag en anti-fra-bild. Jag glömde dock att påpeka att bilden är helt fri att använda, och om någon vill förbättra eller förändra den på något sätt så är det bara att höra av sig så publicerar jag ”original” photoshop-filen också.

Kommentera

