Jag är inte det minsta glad idag

Trots att snön yr omkring ute så är jag inte det minsta glad idag. Anledningen är att min mobiltelefon är spårlöst försvunnen just nu och jag känner mig ganska handikappad utan den om man säger så… Och jag har inte råd att fixa en ny som det ser ut nu heller.

Via Hultin får jag veta att det i SvT’s Mittnytt menas att FRA-motståndet har tystnat därför att vi är upptagna med att stjälpa Ipred. Som reaktion på detta uppmanar Anders Widén oss att ringa Mittnytt’s tipstelefon och tipsa om siten riksdagssvar.se. Mary skriver också ett läsvärt inlägg om det hela.

Igår skrev jag om att (s) vill förbjuda anonymiteten på nätet, något som nu dementeras av den som uttalade det hela. Riktigt vad Eneroth vill ha sagt med kommentaren vet jag inte, men det känns som han faktiskt säger emot sig själv. Christian Engström kommenterar det hela, precis som Mary och några till.

Igår funderade jag över om vad som egentligen sägs i lagarna om att ”låna” andras trådlösa nät, tyvärr så hittade jag inte farsans gamla radio-amatörsbok. Där hade jag i alla fall kunnat hitta en fingervisning om vad lagarna säger om att plocka ned och utnyttja signaler. Tänkte jag skulle ta en titt i datalagen om där står något användbart.

Förresten så var det inte alls Stim som har gett sig på Pizzeria Lazio i Malmö, det är tydligen Sami…

Men först ska jag leta mobiltelefon i snöyran…

(Intressant)

Uppdatering: Leif Nixon har haft kontakt med Eneroth och det verkar som att larmklockorna började ringa lite för tidigt. Denna gången. För att läsa Eneroths kommentar hänvisas till länken ovan.

2 svar to “Jag är inte det minsta glad idag”

  1. Anders Says:

    Fan. Jag hinner inte ens ha koll på de egna tokarna;)Jag känner allt mer att jag måste sätta fart med min sosseresa, men det är lite svårt med 3 kids hemma…Men jag gör så gott jag kan.vi hörs!

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Ingen kan hålla koll på allt, men många kan hålla koll på mycket ;)Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte hur du bär dig åt, verkar nästan som att ditt dygn har mer än 24h. Du gör en stark insats Anders!Ha de gott!

Kommentera

