En post om allt och inget

Vet inte riktigt var jag ska börja denna posten, vet egentligen inte riktigt vad den ska handla om heller om jag ska vara helt ärlig.

Som så många andra har jag nu lagt till Journalistförbundets varningssignatur i mina utgående mejl.
Varning! E-post till och från Sverige, eller som passerar servrar i Sverige, avlyssnas av Försvarets Radioanstalt, FRA.
WARNING! E-mail to and from Sweden, or via servers in Sweden, is monitored by the National Defence Radio Establishment.

Anders Widén har en berättelse om hans utbildningsinsats inom Socialdemokraterna, läs den och häng på hans utmaning i slutet.

Macin, Rick Falkvinge och Svensk Myndighetskontroll skriver om Malmöpizzerian Lazio som har dragit inför rätta av Stim eftersom de inte betalat Stim-avgift. Ganska intressant historia som lämnar en besk eftersmak då vi sannolikt kommer få se liknande saker då Ipred röstas igenom.

Att det demokratiska underskottet i EU förnärvarande är ganska stort har länge sagts, Henrik Alexandersson har publicerat en BBC-intervju med Margot Wallström där det sägs en del intressant i frågan.

Jag har tidigare berättat vad jag tycker om att hänga ut folk på nätet. Personerna bakom en av dessa siter har nu kastat in handduken därför att pressen på dem blivit för hög. Siten drivs dock vidare av inga mindre än OG. Min åsikt om att hela idén är fel från början till slut står fast, och jag blir inte direkt lugnad av att ett känt kriminellt gäng tar över driften om man säger så.
Men som Svensk Myndighetskontroll säger: ”Eller är det så att detta är en sorts synergieffekt av IPRED? Kan Hollywood tillåtas vara poliser så borde fler ha samma möjlighet….? :-)”.

I vilket fall som helst så ska jag nu ta mig en tur ner till byn och handla lite och fundera över vad jag ska äta idag… Tror det blir någon form av köttgryta.

Lev väl i snökaoset ;)

7 svar to “En post om allt och inget”

  1. rormok Says:

    varför inte testa:http://rormok.wordpress.com/2008/11/29/kreolsk-gryta/Ha det bra

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Funderade faktiskt över att göra den innan idag, men så kom jag på att jag hade en massa små-slattar av lite allt möjligt så det fick bli en ”Allt i en panna” istället. :)

  3. Anders Says:

    Allt i en panna blir ofta väldigt gott!Och sen har man inget recept – och man minns inte vad man kastade i!Engångshappening!

  4. rormok Says:

    Allt i panna, eller skåprensningsmiddag är ofta förekommande.:D

  5. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Inte så vanligt förekommande här, men ibland får man göra en insats. Och gott brukar det bli :)

  6. Anonymous Says:

    Nu hotar Denho Acar att döda Flashbacks grundare på Nyheter24 för att hans email finns på Flashback. Helt sjukt. < HREF="http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/103813-og-s-jakt-pa-hackarna-kostad-miljon" REL="nofollow">Jan Axelsson och nazister hackade OG:s sajt<>

  7. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Tidigare publicerade ju sidan bara dömda sexbrottslingar, nu publicerar man tydligen även ”misstänkta” som har utretts av OG själva… Känns ju tryggt. (Funderar på en ny bloggpost)

Kommentera

