Hur dum får man känna sig?

Vaknar imorse (vet inte när) av att rutorna skallrar, har ganska stora fönster så det låter en del. Min första tanke är att grannens tvättmaskin har blivit obalanserad och löper amok . Funderar på om jag ska gå ner och ringa på och berätta för honom att hans tvättmaskin är på väg ut genom väggen.
Mullrandet/skallrandet upphör ungefär samtidigt som jag kommer till slutsatsen att det nog inte är grannens tvättmaskin, utan någon stor maskin utanför som gör något meningslöst. Förvissad om att det hursomhelst är någon annans problem somnar jag om.

Vaknar igen, kör igång kaffe och fixar frukost med tv’n igång. Där påstår dom att det har varit ett jordskalv som känts i större delen av Södra Sverige. Och alla intervjuade förstod direkt att det var ett jordskalv, jag känner mig nu som den enda i hela södra Sverige som inte trodde det var ett jordskalv och jag känner mig en aning dum…

Nä, dags för pluggandet nu.

Svd: ”Skärrad stämning”, Risk för efterskalv, Andra stora skalv i Sverige, Kraftigt skalv i södra Sverige, Läsarkommentarer
SmP: Kraftigt jordskalv skakade länet
Ekot: Jordskalv i Sydsverige och Danmark
DN: Kraftigt jordskalv skakade Sydsverige
Aftonbladet: Kraftigt skalv i sydsverige

Intressant

4 svar to “Hur dum får man känna sig?”

  1. Anna Says:

    Nejdå, inte behöver du känna dig dum. Jag vaknade till av skalvet, men somnade direkt om. Jag förstod inte heller att det var ett jordskalv. :) Jag har dessutom varit med om det innan, bodde i Sundsvall 2005 då det var ett jordskalv där. Kärlek!

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Tack för dom orden!Fattar fortfarande inte varför jag antog att det var grannens tvättmaskin :DDet närmsta ett jordskalv jag varit innan var ett åskväder för några år sen där några av knallarna fick saker att trilla ned från fönsterbrädorna ^^

  3. Sandra Says:

    Jag befann mig i Växjö vid den tiden och jag kände då inte av nåt skalv, trots att folk i Göteborg verkade göra det :-s Skulle vilja uppleva det någon gång, få känna hur det känns. Vi har ju typ aldrig sånt i Sverige.

  4. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Märktes det inte Växjö? Skumt, det märktes ju som sagt här i Tingsryd… Fast å andra sidan så märkte jag det ju bara för att rutorna skallrade, och det krävs inte så mycket för att de ska göra det har jag märkt.

Kommentera

