Haha, lite skrämmande faktiskt

Läste just hos Lindskogen att han mindes lumpen. Hittade lite blandade citat från våran värnplikt häromdagen som jag passar på att släppa nu:

”Slickar du på dörren så dör du!”
”Knark är bra”, ”Voltaren är ett jävla skitpiller” (vår vårdlärare)
”Vad som händer om kvartersmästaren blir utskjuten? Han blir skadad, kanske tillochmed dödad…”

Ska se om jag kan hitta fler guldkorn i gömmorna.
Det sjuka jag skulle komma till att jag drömde att vi var tillbaka på Revinge. Riktigt läskigt eftersom det jag minns från drömmen var de fuktiga träningskläderna i skåpet och en utflippad Palmgren. Minns inte vad han flippade över, minns bara att vi diskuterade om vi skulle slå honom med något hårt innan han skadade sig.

Kommentera

