Södag

Åkte upp till Kosta igår eftermiddag, och var där över natten. Riktigt mysigt, känns som att det var evigheter sedan jag träffade Mathilda. Vi var och köpte varsin pizza och kilade bort till en av Mathildas kompisar där det inmundigades öl till pizzan.

Sedan följde lite blandad musik av skiftande kvalité, men på det hela taget var det skojigt.

Sitter nu och snackar med en kompis på msn som fick för sig att den ”nya” planeten i solsystemet heter Smegma, lite skojigt enligt mig. Men så är jag ganska lättroad också.

Har funderat på om jag ska kommentera IPRED-proppen, men jag känner att det är så himla många andra som gjort det och som gjort det bättre.
Det jag har att lyfta fram har andra redan kommit med, och dom vi vill nå med det vi lyfter fram vägrar lyssna och har redan bestämt sig verkar det som.

Dock så har jag funderat vidare på min demonstration av hur lätt det är att koppla fysisk nedladdare/uppladdare till ett ip-nummer.
Jag vill att själva poängen ska framgå extremt klart och tydligt för åhörarna, att den som laddar ned med bittorrent även laddar upp och att ip-adressen inte visar vem det är som faktiskt gör det.

Jag tror, i min enfald och naivitet, att dessa båda sakerna är svåra att greppa rent teoretiskt för politikergenerationen. Det största problemet som jag ser det är att få aktuella politiker att ens svara nej på en inbjudan…

Jag har ju hört politiker som sagt att IPRED har ett brett stöd i samhället, jag tror att det enda breda stödet som finns är hos några som inte kan tjäna pengar på verk de skapade för tjugo år sedan. Något annat stöd verkar saknas för lagen.
Läs gärna kommentarerna, där finns i alla fall en person som väljer att kalla alla som är emot IPRED (sannolikt så används detta för alla som inte delar vederbörandes syn i olika frågor) för ”rödingar”.

Kommentera

