Imorgon blir det av

Enligt Rick Falkvinge så kommer man att rösta om IPRED imorgon. Enligt SvD så har nu även moderaterna kommit överens om lagförslaget, förövrigt så är det samma artikel som jag kommenterade tidigare enda skillnaden är rubriken vad jag kan se och de första styckena.
En lite skojig effekt av denna artikeln var att en lista över alternativa sätt att tjäna pengar på film och musik formades efter en kommentar hos Columbus lögn, skutta dit och hjälp till!

Joshua_Tree på ”Enligt min Humla” konstaterar träffsäkert att ”Fildelningen är för oss idag vad radion var för folket i DDR; en ögonöppnare.” i sin postning IPREDDR, Sagor från Livbåten ger en bra sammanfattning av det mesta, Svensk Myndighetskontroll kan tänka sig att bli pilotfall om IPRED går igenom, han påminner om vad några utvalda sa i början av 2008 för att slutligen konstatera att lagen bäddar för brott i stor skala. Tindra slänger ut två träffsäkra postningar; en om IPRED och en om FRA (ja, lite i alla fall).
Mary hoppas på ett Nej i morgondagens votering, och jag håller med henne.
Scaber_nestor publicerar en gästblogg av John Thelin som är extremt läsvärd och Christian Engström säger det vi andra säger; IPRED är en mycket dålig lag och det kan inte sägas tillräckligt många gånger.

Nu ska jag fortsätta med min köttfärslimpa innan den brinner upp.

Intressant

4 svar to “Imorgon blir det av”

  1. Anders Says:

    En bra uppsummering av läget.tänk om bara några av våra sk folkvalda i riksdagen råkade halka in här lägga 20 minuter av sitt liv för att följa dina länkar…

  2. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Enligt Creeper så har någon/eller några från regeringskansliet vart inne på bloggen, en på den aktuella postningen och en på Dagens IPRED-race. Sedan är den stora frågan om man lägger de där 20 minuterna eller om man bara konstaterar ”Jahapp, ännu en motståndare som har missuppfattat lagen…”. ;)Tack för berömmet!

  3. Anders Says:

    Hm, jag kanske borde skaffa creeper…Lite kul att ibland kunna följa vad som händer på ens blogg.Men jag hinner tyvärr inte med alla dessa ”roliga extradetaljer” man egentligen vill göra. Jag får vara glad som hinner sno mig en minut att kommentera mellan barnens mellanmål osv..!

  4. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    Creeper ger ju inte så himla mycket information egentligen, och det krävs lite pill för att lista ut hur man ska kunna följa aktiviteten på sin egen blogg och inte bara de senaste träffarna hos alla. :)

Kommentera

