Juice och IPRED

Satmaran rapporterar att regeringen ska fatta beslut som IPRED på Torsdag och jag delar hennes tveksamheter om att regeringen har lyssnat på kritikerna. Jag tror att IPRED kommer drivas igenom på samma sätt som FRA-lagen genomdrevs, att den förra voteringen sköts upp kan tyda på att partipiskorna har tagits fram ur garderoben igen för att få vina lite över motståndare och tveksamma.

Men man kan ju hoppas på att protesterna har haft någon effekt, annars bevisar regeringen att man inte är villig att lyssna på folk med en avvikande åsikt och bra argument (jämför motståndarsidans argument mot lagen med förespråkarsidans argument för lagen).

Men vad hade Juicen med detta att göra kan man fråga sig. Svaret är inte ett skvatt…
Jag ville bara dela med mig av vad jag anser vara den perfekta juicen. Det man behöver är en juicepress (eller något annat man kan använda för att pressa saften ur citrusfrukter), socker, apelsiner och grapefrukt.
Den bladningen jag har kommit fram till är godast är två apelsiner per grapefrukt och sedan socker efter behag. Däremot så funkade inte en apelsin per grapefrukt enligt mig, mest för att grapefrukten generellt är större. Det var det.

Intressant

Kommentera

