Nej, jag har inte dött…

Jag saknar bara Internet för tillfället, hoppas att Bredbandsbolaget får tummarna ur och kopplar in det snart. Kan meddela att jag känner mig brutalt handikappad av detta eftersom jag pluggar på distans, förvisso så kan jag fortfarande läsa i mina böcker och svara på frågorna, men jag kan inte skicka in svaren direkt när jag är klar med dem. Lite irriterande.

Det största problemet är, som jag ser det, att min nyhetskonsumtion är halshuggen på ett effektivt sätt. De enda nyheterna jag får mig till livs är de som SVT och TV4 väljer att berätta för mig, förvisso så kan jag köpa en tidning men majoriteten av det jag får då är saker jag inte bryr mig om alls. Nu när jag kopplade upp mig hos morsan insåg jag att jag hade 342 olästa blogginlägg och 285 nyhetsrelaterade inlägg i RSS-läsaren. Känns lite som när Outlook i windows95 skickade upp dialogrutan ”Du har 150 olästa brev, vill du visa dem nu?”.

Jag missade dessutom Pirat-kom-ut-ur-garderoben-dagen, men jag får väl göra det nu istället. Jag är pirat, efter en lång tid som politisk vägkorsning. Varför valde jag att bli pirat? En del som jag umgås med kanske tror att det berodde på den snygga lila färgen, men så är faktiskt inte fallet.
Det som fick mig att bli pirat var faktiskt debatten kring FRA-lagen, hela debatten visade på ett flertal saker men mest slående var att våra politiker inte har någon som helst koll på fenomenet internet. Sådana politiker vill jag inte ha i styrande position!

För att göra en lång historia något kortare; jag är piratpartist därför att piratpartiet är det enda parti som tar upp frågor jag bryr mig om och håller istort sett samma linje som jag i frågorna som rör integritet och upphovsrätt. Vi behöver teknisk kompetens i Rosenbad, och inte några mossiga stenar som ”förstår och kan internet” bara för att de vet hur man skickar ett mejl och vi behöver folk som kan väga upp vissa lobbyorganisationer vars enda mål verkar vara att håva in ännu mer pengar.
Så enkelt är det, sen får de som känner mig gärna fortsätta kalla mig röd-grön-röra-med-blåa-prickar, trost att färgen är lila.

Det enda blogginlägget jag tänker länka till idag är Kol-14’s mejlväxling med polisymyndigheten.

Nu ska jag göra det jag faktiskt skulle göra innan jag återvänder till min lya och Morrowind… Fan, varför har jag inte spelat det spelet innan? Köpte det när det släpptes och installerade det i Måndags >_<

Förövrigt anser jag att FRA-lagen och IPRED skall placeras där de hör hemma; i papperstuggen.

PS. Ok, en länk till… Såhär går fildelning till

4 svar to “Nej, jag har inte dött…”

  1. Josef Boberg Says:

    Hmmm… – Martin – Hoppas innerligt på att Du är inne på spåret åt hållet – < HREF="http://www.spiritwarrior.se/lev_i_frihet.htm" REL="nofollow"><>Lev i Frihet ?<><>Förutom ”piraterna” så är måhända < HREF="http://www.aktivdemokrati.se/AD-forum/ucp.php?i=pm&mode=view&f=-1&p=499" REL="nofollow"><>InterAktivt FolkStyre<><> ej så tokigt heller, kanske…

  2. Anders Says:

    Men helluj!Då får du väl göra som Fredrick Federlys och radera alla blogginläggsmail i ett svep – sånt där kan du ju faktiskt inte hålla på att läsa… ;-PF.ö. så ser jag inte hur det där skulle gå till..<>”Förövrigt anser jag att FRA-lagen och IPRED skall placeras där de hör hemma; i papperstuggen.”<>Det här är ju ”digitala lagar”, så för mej handlar det snarare om att man borde trycka på [delete]… ;-)Hoppas du annars återfår internet snart, själv var jag på vippen att skriva om Halal-tv i helgen efter att ha haft en het diskussion om detta, men tappade lusten just som hade öppnat ett worddokument… Som det kan gå!

  3. Anders Says:

    Hej! (off topic, men ändå)Tog ett tag innan jag fattade att jag kunde klicka på en symbol i blogger och se att det var du som följde min blogg.Sen har det gått ytterligare en tid och jag har funderat på att lägga upp detta med att ”följa” även i min högermarginal. Men i ärlighetens namn händer så mycket hela tiden att jag inte riktigt hinner ta ställning till allt. så du vet hoppar jag in här nu och då. Och jag fortsätter att fundera hur jag ska göra med den här ”följa-varandras-bloggar-grej”.

  4. Martin a.k.a NPC]Otyg Says:

    @Josef Boberg; Vet inte om jag är inne på de spåren riktigt än, har inte läst länkarna ännu. @Anders: Faktum är att jag gjorde i princip det och röjde bara igenom de bloggarna med mindre än fem nya inlägg, sådan är jag :DNär det gäller de ”Digitala lagarna” så tror jag att förslagen är i den odigitala världen, de digitala dokument vi sett har skapats genom att scanna in de odigitala förlagorna med hjälp av inhyrda konsulter ;)@Anders2: Att du glider in här med jämna mellanrum har jag märkt i kommentarsfälten, följargrejen var mest en test för att se om och hur den funkade.

Kommentera

