Riksdagsmejl – påminnelse

Har nu skickat ut ett nytt mejl till de av ”mina” riksdagsledamöter som inte besvarade det föregående mejlet med mina frågor om sanktionsdirektivet, IPRED1 eller fildelarlagen…
Hittills så är svarskvoten 1/12 (räknade fel innan) och det är rejält dåligt enligt min mening. Egentligen så bryr jag mig inte om att de inte svarar på frågorna, det som stör mig är att de inte svarar alls. Inte ens ett ”Jag har inte tid”!

Det är denna typen av tystnad som gör att jag tappar förtroendet för våra folkvalda, om de tycker det är jobbigt att få hundra mejl eller telefonsamtal om lagar och beslut från vanligt folk, då kan de ju börja fundera över om de har valt rätt jobb. Visst kan jag förstå att det är jobbigt att behöva återupprepa sig, eller att läsa mejl nummer 350 som är väldigt likt de föregående 349, men då kan man i alla fall svara med ett ”far åt helvete och prata med vår pressekreterare”. Det är bättre än inget svar alls!

Hursomhelst, bollen är i rullning nu och jag hoppas verkligen att politikerna i alla fall ger sken av att de lyssnar, vilket de absolut INTE gör när de inte svarar på mejl. Dock så känns det som att denna striden redan är förlorad, tyvärr.

Ska återigen läsa igenom de tio punkter som bifogades mitt första svar, jag tror att det kan vara en idé att bemöta dessa punkter och skicka resultatet till samtliga i Rosenbad… Dock så ska de bemötas sakligt, och jag är inte helt säker på att jag fixar det. Ska dock ge mig på ett försök!

Falkvinge fortsätter sin nedplockning av fildelarlagen; denna gången är det rättssäkerheten i lagen som angrips och PiratJanne hoppar på tåget och bemöter de tio punkterna.

Intressant, indeed!

Kommentera

