Dagens skratt

Kikade på vilka sökord folk som hamnat på denna bloggen har använt.
FRA ligger i toppen med 15,9%. Det som fick mig att dra på smilbanden är följande söktermer som tydligen har gett träffar på denna blogg:
”samlarmani, dålig kvalitet, s”when hell freezes over” sannolikhet, Stenbock ära och ensamhet, koppla förbi elmätare, nmap zenmap går det att hacka med, lyssna på otyg”

Min personliga favorit är ”s”when hell freezes over” sannolikhet”, den fick mig att skratta högt och utropa ett ”VA?”.

”nmap zenmap går det att hacka med” kan jag passa på att besvara med ett ”nja”, nmap visar bara öppna portar och vilka tjänster som lyssnar på dessa portar och man kan troligen få reda på vilket operativsystem som körs. Zenmap är bara ett gui till nmap.

”lyssna på otyg” tycker jag alla borde göra, mest för att jag ibland säger något vettigt i floden av svammel ;) (Sen tyckte jag bandet Otyg var ganska bra, mitt nickname har inget med bandnamnet att göra dock.)

Intressant, eller hur?

Kommentera

