Flyttkaos

Så, nu är bokhyllan nedplockad och soffbordet. Det som återstår är att samla ihop alla småprylar som har huserat på dessa platser, och en del andra platser, och packa ner rasket i lådor.
Är lite jobbigt eftersom det är mycket smått, så lådan riskerar att bli alldeles för tung. Nästa steg är att plocka ut kläder ur garderob och byrå.
När skrivbordet och golvet är tömt på saker som ska packas så ska jag nog skruva isär datorbordet så jag kan städa lite ordentligt.

Har kört igenom bloggracet, men jag har inte riktigt ork att djupläsa, kommentera eller ens länka just nu. Får se om jag totar ihop något lite senare.
Det enda jag tänkte länka till är en notis om att kläder gjorda för att skydda mot el-pistoler kan utgöra en fara för bäraren. Någon mer än jag som kommer att tänka på alla filmer och serier där ett SWAT-team stormar in i ett hus, iförda kompletta taktiska dräkter med skyddsväst, hjälm och glasögon, anförda av två idioter med skottsäker väst över skjortan och, i bästa fall, en keps på huvudet?
Kan tillägga att folk i min omgivning brukar be mig hålla käften, alternativt sluta skratta, när jag ser på sådana filmer.

Intressant? Skulle inte tro det…

Kommentera

