FRA-motioner, propaganda och magdans

Har precis skrivit ut FRA-motionerna som skrivits av (s) och (mp) respektive (v)’s bidrag. Verkar som att båda motionerna är vettiga såtillvida att bådas mål är att riva upp FRA-lagen, (v)’s tar upp att man vill ha en sanningskommission om vad FRA egentligen har sysslat med tidigare vilket jag tycker är bra. Dock så kan en sådan kommission tillsättas närsomhelst. Ett flertal andra skriver om detta idag, men jag slänger upp länkar till motionen från (s) och (mp) respektive den från (v) för den som själv vill läsa. Jag kommer sannolikt återkomma lite senare med mina egna synpunkter när jag har läst och smält dem själv.

Och så hoppar vi raskt över till anti-fildelningspropagandan från regeringen. För det första så skiner det med all klarhet igenom att broschyren är ett beställningsjobb, för det andra så ekar löftet om att inte jaga en hel ungdomsgeneration i mina öron.
Förvisso så jagar man inte ungdomarna nu, man försöker skrämma dem till lydnad känns det som. Så därför har jag börjat fundera på ett förslag om en broschyr med bemötande innehåll efter att ha läst igenom den från regeringen. Vore intressant att veta om det är fler som är på idén.
Läs förresten Oscar Swartz blogginlägg om detta och hans krönika i Computer Sweden!

Och så kvickt över till dagens intressanta gapskratt, nämligen ”FRA Press- och Bloggmeddelande 2011 mars 13”. En klar höjdare och humörförbättrare på alla sättochvis.

4 svar to “FRA-motioner, propaganda och magdans”

  1. Bloggaren Says:

    Hej Otyg!Och tack för värmande ord!

  2. Lars-Erick Forsgren Says:

    Hej, men vad sägs om Hans Lindblads sågning av riksdagsmännen o deras bristande civilkurage i sin senaste artikel på min blogg. Länk: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/10/hans-lindblad-turerna-i-fra-frgan-r.html

  3. Bloggaren Says:

    Lars, den bör läsas av många!

  4. NPC]Otyg Says:

    Håller med om att inlägget som Lars tipsar om bör läsas av så många som möjligt.

Kommentera

