Dagens funderingar

Längesedan sista blogginlägget från min sida, har varit ganska mycket nu ett tag så jag har inte haft tid och skriva. Har inte direkt haft något vettigt att skriva heller för den delen. Fast det har ju inte hindrat mig förr…

Hursomhelst så verkar ”den nya” fra-lagen vara den gamla fast i en ny luddig dräkt, det gamla felet att all kommunikation görs tillgänglig för staten finns kvar. Och med tanke på hur luddigt formulerad lagen verkar vara så kommer domstolen som ska godkänna spaningen på vissa ”trafikstråk” inte ha en alltför betungande uppgift när de ska kontrollera att spaningen inte bryter mot lagen… Lite intressant tanke.

Precis som Rick skriver så är den nya lagen knappast någon seger för motståndarna, de som har köpt förslaget har troligen blivit grundlurade.
Opassande säger att det är dags att läxförhöra våra politiker och det håller jag med henne om till fullo, de verkar inte ha riktig koll på vad det är de röstar om. Politruck hänger på och jobbar på en lista med Ja och Nej frågor som politikerna ska svara på, väldigt bra initiativ.
Anna Troberg uppmanar oss att slå in kilar i den spruckna alliansfasaden för att visa att frågan inte är död och att motståndet inte alls har köpt den nya fra-lagen.

Vad mer finns det att skriva om för min del idag tro?
Inte mycket. Sitter fortfarande och filar på en framtida postning om kryptering, har kört lite prestandatester till en jämförelse och nu ska jag kolla upp lite saker som jag är osäker på.
Syrrans hund ligger just nu ihoprullad på mina fötter, och jag kan meddela att det inte är någon liten hund. Fast det är ganska varmt och skönt.

Sedan förbannar jag mig själv att jag skriver svaren på uppgifterna i skolan i ett kollegieblock och inte direkt på datorn eftersom jag ska mejla in skiten sen… Fast det är svårt att sitta som jag gör när jag studerar med datorn.
Ska apropå det ta mig en dust med CSN idag tror jag bestämt och kolla hur det går med mitt lägenhetssökande.

Ha det bra där ute idag!

Kommentera

