Dagens läsning och lite spridda tankar

Dagens lästips är Oscar Swartz ”SOS från Bryssel: Torpedera Telekompaketet!” där han dels skriver om EU’s telekompaket och dels publicerar ett brev från Erik Josefsson till de svenska EU-parlamentarikerna.
Telekompaketet borde bli lika uppmärksammat som FRA-lagen då den öppnar upp för en del otrevligheter, vissa av dem berörde jag i min tidigare postning. Hursomhelst så är det dags för aktion även på denna front.

Vidare så har jag läst igenom ”Spelet om FRA” som skildrar hur det har gått till i kulisserna. Även denna intressanta artikel bör så många som möjligt läsa, det ger en ganska illavarslande bild över hur det kan fungera i maktens korridorer.

Undrar om folk hemma i Ronneby är sugna på att ta en öl eller tre imorgon kväll, kan vara en idé att kolla upp det. Var längesen jag var ute bland folk och träffade dom jag känner. Har varit ganska upptagen med flyttpackning och sen har jag vart upp i Tingsryd hela veckan.
Får se till att få fart på djungeltrummorna!
Ska även undersöka om man skulle kunna få till lite rollspelande någon av de närmsta helgerna nu, börjar få abstinens efter det.
Tycker dessutom att kommunhus i Tingsryd kan höra av sig om min lägenhetsansökan nu…

Taggar: fildelning, politik, pirater, svammel

Kommentera

