Att kommentera eller inte kommentera

Är det fler än jag som känt att man verkligen vill skriva en kommentar till ett blogginlägg, men när man väl trycker fram rutan så inser man att det vettigaste man har att skriva är något i stil med ”Bra, fortsätt så!”? Eller så har en hel hög andra redan sagt det man ville säga och då känns det också meningslöst.
Jag känner så i princip dagligen, dock inte bara när det gäller bloggar utan även när det gäller forum.

Är det bara jag som har detta problem, eller finns det fler där ute som känner samma sak? Var inte rädda för att lämna en kommentar om ni håller med eller om ni inte gör det. Även om det är andra som skrivit samma sak eller något helt ovidkommande (som jag inte tagit bort)…

Och så tycker jag att alla ska lyssna på Sabatons – The price of a mile, eller i alla fall läsa texten.
Six miles of ground has been won
Half a million men are gone
And as the men crawled the general called
And the killing carried on and on
How long?
What’s the purpose of it all?
What’s the price of a mile?

Kommentera

