Samlarmani

När man flyttpackar, som jag gör just nu, så inser man hur mycket skräp man samlar på sig och vissa saker vet man inte om de funkar eller ej.
Hittills har jag i mina gömmor hittat:

  • Ett 200w nätaggregat som jag misstänker är sönder men inte kan testköra
  • Ett gammalt SCSI-kort, som funkade när det plockades ur datorn
  • En extern SCSI-sladd (förvillande lik nästa sladd)
  • En skrivarkabel
  • En nollmodemkabel
  • En pentium-II cpu med en kylfläns a’la Barsebäck
  • En kylfläns till en P-II
  • Tre processorfläktar modell mindre (Pentium 100-300)
  • En 120mm fläkt som jag tror har suttit i ett nätaggregat
  • En hel hög med disketter, som antagligen är döda sedan länge
  • En söndrig hårddisk (skulle man kunna göra något skoj med)
  • En hel hårddisk (på 2Gb)
  • En hel massa olika sladdstumpar med diverse olika kontakter på

Vissa av grejerna funkar, frågan är vad jag ska ha dem till. Fläktarna skulle jag kunna bygga in i den planerade filservern. Ska se om jag hittar fler skojiga saker om en stund.

Tänkte ge mig ut och klippa gräset som farsan bad mig om imorse, men lagom till att jag fått ut gräsklipparen så började det ösregna. Surt sa räven…
Sedan var det något annat jag tänkte skriva, har tänkt på det sedan den förra postningen, men jag kommer verkligen inte på vad det skulle kunna vara. Irriterande minst sagt.

Kommentera

