God Morgon!

Blev ju inte överdrivet mycket sovande tack vare de där förbannade långsbenta flygfäna som envisas med att flytta in i mitt rum varje natt. Ryktet borde ju sprida sig i insekts-samhället om att jag inte skyr några medel när det gäller att ha ihjäl oinbjudna ockupanter i mitt rum.

Kan apropå det meddela att bålgetingar inte är speciellt eldtåliga…

Läste igenom morgontidningen till kaffet nyss och konstaterade att eleverna på en av skolorna i småsamhällena i närheten är riktigt produktiva. Kommunen vill lägga ner skolan ifråga och låta eleverna gå i huvudorten istället, detta vill dock inte eleverna.
Så de arrangerar en demonstration på, som jag förstod det, tisdagskvällen och verkställde den på onsdagen genom att åka tåg in till huvudorten och berätta för kommunpolitikerna vad de tyckte och tänkte om förslaget.
Att demonstrationen dessutom saknade medhjälp från skolan tycker jag bara förstärker att detta var ett uttryck för elevernas vilja, sen att de som var med kommer få ogiltlig frånvaro är lite synd. Fast det verkar som att större delen av elevkåren från den berörda skolan var där, så frågan är om en olovlig ledighetsdag kommer att antecknas.

Hursomhelst så tycker jag att det är såhär det ska fungera i en demokrati, är det något som man ogillar så ska man berätta det för politikerna!
Tyvärr så är det alltför ofta så att man bara knyter näven i fickan och muttrar något om idioter till politiker som lägger fram än det ena, än det andra, men ingen tar initiativet och berättar för politikerna vad den gråa massan tycker. Och det är enligt mig politikernas förbannade plikt att lyssna på synpunkterna.

Under sommaren har vi haft FRA-debatten (som pågår ännu) där ett flertal personer har skrivit vad de tycker och tänker om lagen och ett antal nätverk har spontant växt upp. Dock så har inte regeringen lyssnat speciellt bra och förespråkarna har gömt sig bakom uttalanden om att motståndarna inte har förstått. Motståndarsidan har lyft fram ett antal argument mot lagen, och fortfarande har de inget förstått.
Sedan kom en debatt-artikel i DN författad av en hel massa olika experter, då tystnade förespråkarsidan. Tills försvarsministern bemötte kritikerna igen, genom att säga att de missuppfattat alltihopa.
Jag hoppas verkligen att regeringen börjar inse att kritikerna inte har missuppfattat lagen och att de som röstade ja till lagen tar till sig kritiken som pekar på att de inte har läst det de röstade igenom så att lagen kan köras genom papperstuggen och byggas om från grunden.

Nu ska jag återgå till mitt tvättande och mitt nedpackande av mitt rum. Har inte insett hur mycket skit man egentligen samlar på sig. Hittade en hel låda med gamla disketter igår som antagligen inte funkar längre. Insåg även att jag har en hel massa cd-r-skivor med okänt innehåll på eftersom de är omärkta och en hel massa cd-skivor med program från datortidningar. Frågan är om jag orkar gå igenom alla och slänger selektivt, om jag slänger allt eller om jag sparar hela rasket. Beslut, beslut, beslut

Kommentera

